Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2011

Πάμε για ποδήλατο ?

Αφού οι άρχοντες ,μας κάνανε την ζωή ποδήλατο...



...ας πάρουμε και εμείς ένα .


Σε αρκετές πόλεις του πλανήτη προωθείται η χρήση του ποδηλάτου ως βασικού μέσου μετακίνησης. Στον ευρωπαϊκό χώρο, χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη. Βασικές ενδείξεις διευκόλυνσης της χρήσης του ποδηλάτου είναι η δημιουργία δικτύου λωρίδων κυκλοφορίας και θέσεων στάθμευσης για τα ποδήλατα, όπως επίσης και η δυνατότητα μεταφοράς του με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ακούει κανείς;).



Στη χώρα μας – και κυρίως στις μεγάλες πόλεις – δεν υφίσταται ο παραμικρός σχεδιασμός για την φιλική ένταξή του στην κυκλοφορία, αφού έχει παγιωθεί η άποψη πως αποτελεί ένα παιχνίδι της εξοχής στη νεαρή ηλικία.



Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ποδηλάτου αποτελεί η δυνατότητά του να ανταποκρίνεται σε αρκετά διαφορετικές απαιτήσεις, όπως είναι η μετακίνηση, η άθληση και η ψυχαγωγία, πράγμα που κάποια στιγμή πρέπει – επιτέλους – να γίνει κατανοητό και στη χώρα μας.



Το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός οδικού δικτύου, ενώ παράλληλα δε μολύνει το περιβάλλον με κανένα τρόπο (καυσαέρια, ηχορύπανση).
Αγοράστε ένα ποδήλατο, βάλτε του οπωσδήποτε ένα φως – τουλάχιστον πίσω – , φορέστε ασυζητητί και ένα κράνος και είστε έτοιμος. Πεντάλ και φύγαμε....




1. Ποδήλατο δρόμου


Το ποδήλατο δρόμου είναι ένα ποδήλατο που ως επί το πλείστον έχει σχεδιαστεί για να κινείται σε δρόμους με άσφαλτο, βατό λιθόστρωτο ή πλακόστρωτο δρόμο. Με την χρήση που έχει επικρατήσει πάντως έχει καθιερωθεί και σαν αγωνιστικό ποδήλατο. Σε γενικές γραμμές έχει μεγάλους τροχούς, 28 ιντσών, λεπτά και λεία ελαστικά, γυριστό τιμόνι ενώ στις περισσότερες εκδοχές του διαθέτει πολλές ταχύτητες.

Το αγωνιστικό ποδήλατο έχει σχεδιαστεί με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική του ποδηλάτη και το μικρό βάρος, βασιζόμενο πάντοτε στους κανονισμούς της διεθνούς (UCI) και Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας (ΕΟΠ). Συνήθως το τιμόνι τοποθετείται πιο χαμηλά από το ύψος της σέλας και οι δύο τροχοί βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, έτσι ώστε να είναι πιο ευέλικτο. Το βάρος του όμως δεν πρέπει να είναι κάτω από 6,8 κιλά.

Για την κατασκευή ενός τέτοιου ποδηλάτου χρησιμοποιούνται κράματα σιδήρου, αλουμίνιο, ίνες άνθρακα (carbon) και τιτάνιο, υλικά που προδίδουν αντοχή, ακαμψία και μικρό βάρος.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του δίνουν τον τίτλο του πιο γρήγορου ποδηλάτου, σε τερέν με καλή ποιότητα οδοστρώματος.

Ενδεικτικές τιμές: Από 1000 ευρώ και πάνω

2. Ποδήλατο πίστας

Το ποδήλατο πίστας είναι εντελώς διαφορετικό ποδήλατο από αυτό της ποδηλασίας δρόμου, βέβαια αυτό δεν είναι εύκολα αντιληπτό με την πρώτη ματιά. Είναι αυστηρά ποδήλατο αγώνων και έχει σχεδιαστεί για χρήση μόνο σε ποδηλατοδρόμια. Δε διαθέτει ταχύτητες, ούτε φρένα και ο αθλητής χρησιμοποιεί μια ελεύθερη σχέση γραναζιών που έχει επιλέξει από πριν. Τα ελαστικά του είναι ακόμα πιο στενά, δέχονται εξαιρετικά μεγάλες πιέσεις και είναι πολύ ελαφριά, αφού ο κίνδυνος να σκάσουν είναι σπάνιος.

Ο σχεδιασμός του σκελετού είναι ακριβής και ακολουθεί τους κανονισμούς της Διεθνούς (UCI) και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ποδηλασίας (ΕΟΠ). Αυτό το ποδήλατο είναι εξαιρετικά άκαμπτο και επίσης το φινίρισμά του είναι αρκετά αεροδυναμικό. Σε σχέση με το ποδήλατο δρόμου δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο το βάρος, όσο η ακαμψία του.

Στην κατασκευή ενός τέτοιου ποδηλάτου χρησιμοποιούνται κατά προτεραιότητα οι ίνες άνθρακα (carbon), αφού είναι εξαιρετικά άκαμπτες και μπορούν να πάρουν το σχήμα που επιθυμεί ο κατασκευαστής, με στόχο την καλύτερη αεροδυναμική. Οι τροχοί ακολουθούν την ίδια λογική και για αυτό το λόγο χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον κλειστός τροχός πίσω και τροχός με λίγες ακτίνες μπροστά.

Ενδεικτικές τιμές: Από 2000 ευρώ και πάνω

3. Ποδήλατο ορεινής ποδηλασίας (ΜΤΒ)

Το ποδήλατο ορεινής ποδηλασίας ή ποδήλατο βουνού έχει σχεδιαστεί για να μην αντιμετωπίζει προβλήματα όταν κινείται σε λασπώδεις ή άγριες επιφάνειες, σε αντίθεση με το ποδήλατο δρόμου, που δεν μπορεί να αντεπεξέλθει. Έχει φαρδιά ελαστικά, με τακούνια και διαθέτει αναρτήσεις. Η ανάρτηση στον μπροστινό τροχό τα πρώτα χρόνια ήταν δεδομένη ενώ τα τελευταία η χρήση ρυθμιζόμενων αναρτήσεων και στους δύο τροχούς γίνεται όλο και πιο απαραίτητη. Τα περισσότερα ποδήλατα ορεινής ποδηλασίας διαθέτουν πλέον δισκόφρενα, αυξάνοντας κατά πολύ την απόδοσή τους, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Υπάρχουν 4 τύποι ποδηλάτων ορεινής ποδηλασίας, ανάλογα με τον αγώνα και το έδαφός του:
Ποδήλατα χωρίς ανάρτηση (Fully rigid)
Ποδήλατα με ανάρτηση μπροστά (Hardtail)
Ποδήλατα με ανάρτηση μπροστά και ελαστικότητα στο πίσω μέρος (Soft Tail)
Ποδήλατα πλήρους ανάρτησης (Dual ή Full suspension)

Αυτά χρησιμοποιούνται σε αγώνες αντοχής, ελεύθερης βόλτας στο βουνό, κατάβασης και τετραπλού και το βάρος τους μπορεί να κυμαίνεται από 8 - 25 κιλά, ανάλογα με τη χρήση του.

Ενδεικτικές τιμές: Από 350 ευρώ και πάνω

4. ΒΜΧ


Είναι ποδήλατο με μικρές διαστάσεις για να έχει πολύ καλύτερο έλεγχο ο χειριστής του. Είναι ιδιαίτερα στιβαρό, με μεγάλη αντοχή και συνήθως έχει χαμηλά τη σέλα, ψηλά το τιμόνι και βάσεις για τα πόδια στους άξονες των πίσω και εμπρός τροχών, ανάλογα με την χρήση. Όταν ένα ποδήλατο προορίζεται για άλματα είναι πιο ελαφρύ απ' ότι κάποιο άλλο που προορίζεται για χρήση στο δρόμο, ωστόσο το βάρος ξεκινά από 7 κιλά και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 13.

Προτιμάται από ποδηλάτες μικρότερων ηλικιών αφού είναι ένα ποδήλατο που ελέγχεται πολύ πιο εύκολα σε σχέση με τα υπόλοιπα και αρκετά πιο ευέλικτο.

Ενδεικτικές τιμές: Από 200 ευρώ και πάνω

5. Ποδήλατο πόλης

Το ποδήλατο πόλης είναι ένα ειδικά κατασκευασμένο ποδήλατο για την μετακίνηση σε μεγάλα αστικά κέντρα με την καλύτερη δυνατή απόδοση. Είναι ποδήλατο που διαθέτει μεγάλους τροχούς 28 ιντσών με φαρδιά, αλλά λεία ελαστικά που βοηθούν στην γρηγορότερη μετακίνηση του ποδηλάτη μέσα στην πόλη, που διαθέτει καλό οδόστρωμα. Είναι πιο γρήγορο ποδήλατο από αυτό της ορεινής ποδηλασίας και πιο άνετο από ένα ποδήλατο δρόμου, αφού έχει φαρδιά σέλα, ψηλά το τιμόνι και περισσότερα αξεσουάρ ασφαλείας. Επίσης μπορεί να αντεπεξέλθει σε βατή χωμάτινη επιφάνεια, διαθέτει ταχύτητες, υποδοχή σχάρας και – όχι πάντοτε – λασπωτήρες και φώτα.

Απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να μετακινηθούν στην πόλη με το ποδήλατο και έχουν αποδεχθεί τα προτερήματά του, όπως το άνετο παρκάρισμα, η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, οι οικολογικές του ιδιαιτερότητες, η ευκολία μετακίνησης, κ.α.

Ενδεικτικές τιμές: Από 450 ευρώ και πάνω

6. Στατικό ποδήλατο



Είναι ποδήλατο που χρησιμοποιείται συνήθως στο γυμναστήριο και έχει σκοπό την διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την ποδηλασία σε εξωτερικό χώρο. Διαθέτει ελεγχόμενη ένταση και δυσκολία, ενώ χρησιμοποιείται επίσης για εργομετρικούς ελέγχους, προπόνηση εσωτερικής ποδηλασίας (indoor cycling) κ.α.

Ενδεικτικές τιμές: Από 450 ευρώ και πάνω





Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δούμε με επιστημονικό τρόπο τα οφέλη , του ποδηλάτου στην διάπλαση του σώματος .












part of men24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ad24.gr

Τα Καλύτερα της Εβδομάδας

Advertising